1. Maaltijd-inspiraties
  2. Witte voeding ongezond? Deze 5 gerechten met champignon en bloemkool bewijzen het tegendeel!
Eten met gezonde witte ingrediënten - Champignon, bloemkool en meer

Witte voeding ongezond? Deze 5 gerechten met champignon en bloemkool bewijzen het tegendeel!

Geraffineerde voeding met wit meel en witte suiker kunnen we best zoveel mogelijk vermijden. Wit brood, koekjes, witte pasta en witte rijst. Het is allemaal erg lekker, maar het brengt ons lichaam niet veel goeds. Deze witte voedingsmiddelen zijn te makkelijk verteerbaar en ze zorgen voor een opeenstapeling van vet. Dit wilt echter nog niet zeggen dat alle witte voeding ongezond is. Denk maar aan champignon, bloemkool en witloof. Hieronder volgen 5 gezonde en lekkere gerechten met witte groenten.

1. Pizza Alsace

Witte champignons zijn erg gezond. Ze bevatten onder meer ijzer en selenium, twee mineralen die weinig voorkomen in andere groenten. Nog een voordeel is dat ze je snel een verzadigd gevoel geven. Als je dus een gerecht met champignons eet, zal je er dus niet snel te veel van gaan eten. En dat komt goed van pas als je zin hebt in bijvoorbeeld een pizza. Kies voor een pizza met champignons, zoals de Pizza Alsace van Pizza Hut. Naast champignons wordt deze heerlijke pizza belegd met gerookte spekblokjes, ui, looksaus, mozzarella en tomatensaus.

2. Bloemkoolsoep met parmezaan

Eén van de meest populaire witte groenten is bloemkool. Bloemkool is bijzonder lekker dankzij die romige zachte smaak en textuur. En het is ook enorm gezond. Bloemkool zit immers vol vitamine C, mineralen en antioxidanten. Je kan deze witte groente lekker grillen, maar het smaakt ook heel erg goed in een soep. De Bloemkoolsoep met parmezaan van Coup de Soup is een echt toppertje. Deze soep wordt gemaakt met bloemkool, ajuin, aardappel, melk en nootmuskaat.

3. Stoofvlees met Witloofsalade

Nog zo'n gezonde en lekkere groente is witloof. Dit kun je zowel in de zomer als in de winter eten. Rauw door een salade, gestoofd of in een smeuïge stamppot. Witloof zit vol belangrijke vitamines en mineralen, waardoor het je immuunsysteem een flinke boost kan geven. Wil je een lekker gerecht met witloof bestellen? Ga dan voor de Stoofvlees met Witloofsalade van Gustav. Deze lekkere vullende maaltijd geeft je lichaam precies wat het nodig heeft.

4. Taart Van Kabeljauw

Nog meer witte en gezonde lekkernijen vind je in de Taart Van Kabeljauw van Restaurant Marcel. Dit is een voorgerechtje met kabeljauw, zure room, mosterd van Meaux en een salade van schorseneren. Kabeljauw is een witte vis die barst van de omega 3-vetzuren en schorseneren zitten vol ijzer, vezels en vitamine C. Dit witte voorgerechtje is niet alleen super lekker, maar ook heel erg gezond!

5. Bio Kipgehaktballetjes, Gegrilde Zoete Aardappel & Huisgemaakte Dukkah

A post shared by PLUS+ (@plus.gent) on

Pastinaak is een groente die we vaak vergeten, maar die toch echt wel de moeite waard is. Deze witte wortel is enorm veelzijdig en heeft ook heel veel smaak. Pastinaak is rijk aan vezels en vitamine C. Een goed idee dus om deze groente regelmatig aan je voeding toe te voegen. De Bio Kipgehaktballetjes, Gegrilde Zoete Aardappel & Huisgemaakte Dukkah van Plus+ is een heel origineel gerecht met pastinaak en nog tal van andere lekkere ingrediënten. Eentje die je echt eens moet proberen!

Witte ingrediënten op je bord hoeven dus helemaal niet ongezond te zijn. Deze gerechten en nog meer witte lekkernijen bestel je snel en eenvoudig op Deliveroo.

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application