1. Maaltijd-inspiraties
  2. Hoe jouw dieet je studiegedrag weerspiegelt
De ultieme guide die laat zien hoe jouw dieet je studiegedrag weerspiegelt

Hoe jouw dieet je studiegedrag weerspiegelt

In je studentenkot een fatsoenlijk maaltijd in elkaar flansen is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk. De beschimmelde afwas van je huisgenoten die je omringd, een tekort aan geld en ingrediënten en dan ook nog de pannen van minimale kwaliteit. Maar je brein heeft wel wat voeding nodig voor al dat studeren. Jouw dieet kan dan ook enorm veel vertellen over wat voor soort student je bent; ben je lui, of ben je juist een overachiever? Wij laten je zien wat je het beste kan eten. En het goede nieuws is, hoe smerig de keuken van je studentenkot ook is, al deze gerechten kan je makkelijk en goedkoop thuis laten bezorgen!

1. De chocoladeliefhebber

Laten we maar beginnen met het goeie spul! Cacao bevat vele natuurlijke antioxidanten en stimulanten die het concentratiegehalte en je focus verhogen. Te veel suiker daarentegen doet precies het tegenovergestelde. Dit geeft je misschien een kortdurige kick, maar na een korte tijd laat het je futloos achter. Ga daarom voor een zo donker mogelijke pure chocolade, of wat dacht je van een heerlijk ambachtelijk gemaakte chocolademousse? Flaneur in Antwerpen bezorgt jou snel alles wat je nodig hebt voor een 'chocolate fix'!

2. De luie student

Pasta is simpel in elkaar te flansen en overal makkelijk verkrijgbaar en thuis te bezorgen. Daarom natuurlijk het ideale studentenvoer. Maar wist je dat pasta en witte rijst ook enorme invloed hebben op je brein? Ze geven je, net als suiker, eerst een kick, en geven je vervolgens een zwak en uitgeput gevoel. Daarom is pasta misschien niet het ideale brein voedsel, maar combineer het slim met gezonde groenten en vis en dan kan het absoluut geen kwaad. En heerlijk is het natuurlijk ook! Isola Sarda maakt heerlijke, gezonde en ambachtelijke pasta's met superverse ingrediënten waar je lichaam en geest zeker blij van wordt. Of ga voor de zalmpasta van Basic Italian. Beiden zijn het perfect voedsel voor de luie student, makkelijk en toch gezond. 

3. De overachiever

Deze persoon let net zoveel op zijn studiepunten als op zijn gezondheid. Dit uitgebalanceerde dieet zal vooral bestaan uit verse vis, voornamelijk zalm, die vol zit met omega 3 vetten die essentieel zijn voor de hersenen. Ook avocado is een populair ingrediënt. Avocado bevordert de bloedsomloop, en bloed is immers noodzakelijk voor de hersenen om goed te kunnen functioneren. En wist je dat deze twee heerlijk met elkaar te combineren zijn? Wat dacht je van een verse avocado-zalm salade van de Wasbar? Dit is een ideaal gerecht om te eten vlak voor je examens, om je brein even die extra boost te geven.

4. De notengek

We kennen niet voor niets die heerlijke studentenhaver mix. Een goede mix van verschillende noten en gedroogde vruchten. Noten en zaden zitten boordevol vitamine E, die de achteruitgang van je cognitieve functies tegengaan naarmate je ouder wordt. Het wordt dan ook aangeraden om dagelijks een handvol noten en zaden te eten. Of ze geroosterd zijn of niet maakt in principe niet uit, en ook tahini of pindakaas doet het goed. Beter nog ga je voor een heerlijke yoghurt, vruchten en notenmix als ontbijt, zoals die van LKKR, of een heerlijke salade met noten als lunch, zoals Sister Bean die maakt?

Je keuken echt te smerig om zelf te koken? Bestel dan al deze powerfoods snel online via Deliveroo!

Deliveroo application

Download de App op iPhone of Android

Deliveroo iPhone application
Deliveroo Android application